Blog
20150907171015_IMG_0319

Ağva

Ağva tam olarak yeşili ve maviyi doya doya yaşayabileceğiniz, muhteşem doğa güzelliklerini barındıran bir yer.Ağva, ‘iki dere arasına kurulmuş köy’ ve “su” anlamına geliyormuş. Göksü ve Yeşilçay derelerinin arasında yer alıyor.

Benim ağvayla buluşmam tam bir  şans eseri oldu. Babamın yakın bir arkadaşının ağvanın tam girişince müstakil evi varmış. Bizi de ailece bir haftasonu oraya kalmaya davet ettiler. Bende zaten hali hazırda ağvayı çok merak ettiğim, resimlerine bayıla bayıla baktığım için hiç tereddüt etmeden hemen gitmeye karar verdim. O akşam yola koyulduk.

İstanbul Ağva arası yaklaşık 110km civarında. Yolları da çok iyi olmaması sebebi ile yaklaşık 2-3 saat kadar yolculuk ettik. Yollar çok fazla kıvrımlı ve dönemeçliydi. Ancak Ağvaya yaklaştıkca, yolları bile keyifli hale gelmeye başladı. Sağlı sollu ağaçlar ortada birleşmiş, yolun üstünü kapamışlardı. IMG_0282

Babama birkaç yerde durmasını rica ederek yolları da fotoğraflamak istedim. Yolların köylere yakın olan kısımlarında, ineklekler, koyunlar vardı. Şehir trafiğinden ve gürültüsünden uzaklaştığınız Ağva’da kendinizi daha doğaya yakın, doğanın bir parçası gibi hissediyorsunuz.

Sürekli olarak yaşadığınız konfor alanınızdan uzaklaşıp yeni yerler keşfetme imkanı bulabileceğiniz bir yer ağva.

Ardından konaklayacağımız yere, babamın arkadaşını evine vardık. Ev otellerle yan yana, tam da derenin kenarında kalıyor. O ev hariç derenin yanında başka müstakil ev bulunmuyor, dere kenarında bulunan yerler otellere ait. Bu konuda çok şanslı olduklarını düşündüm. Onlar da bunun farkında olsa gerek ki çoğu haftasonlarını iki küçük çocukları ile birlikte orada geçiriyorlarmış. Kocaman bir bahçeleri, tam derenin üstünde ise asma bir balkonları var. Akşam yemeği için hazırlıklar yapılıyordu.

Derenin tam karşısındaki otelin önünde ise deniz bisikletleri vardı. Kullanıp kullanamayacağımızı sordum ilkk önce. Kullanabileceğimizi söylediler, oteldeki kişilerle ahbaplarmış. Otel görevleri deniz bisiklerini bizim asma balkonun önüne yanaştırdı.

Yemek öncesi güzel bir gezintiye çıktık. Göksü Nehi’nin Karadeniz’e kadar dökülen kısmına kadar ilerleyip, hava kararmaya başlayınca geri döndük. Derenin sağında ve solunda çok güzel oteller bulunuyordu. Gezintinin ardından artık iyice acıkmıştık, mangal eşliğinde, derenin üstünde keyifli bir akşam yemeği yedik ve o günü sonlandırdık.

Ertesi gün yine dere manzarasında kahvaltımızı ettik. Daha sonra “Sizi kilimli koyuna götüreyim”dedi babamın arkadaşı. Biz de gitmeye karar verdik. Ağva merkezi geçtikten sonra Karadeniz kıyısında bir koy kilimli koyu. Koya önce kara yolundan ulaşıyorsunuz. Sonra aşağı koya yürüyerek iniyorsunuz. Koyda irili ufaklı bir çok kaya bulunuyor. Hatta bu kayalar rastgele şekiller bile oluşturmuş.

Biz gittiğimizde sonbahar olduğu için denize girmedik ancak yazın birçok ziyaretçisi oluyormuş bu koyun. Bu manzara eşliğinde denize girmek de epey keyifli olmalı diye tahmin ediyorum. Keyifli yürüyüşümüzün sonuna geldiğimizde yola çıkmadan önce en tepede manzara eşliğinde çaylarımızı da içtik ve ağva merkeze geri döndük.

Ağva merkez beklediğimden daha küçüktü. Kurumsal süpermaketler mevcut bunların dışında  hediyelik eşyalar alabileceğiniz, bir şeyler yiyebilceğiniz yerler de var.

Ağva iskelesinde doğru yürüyüş yaptık. Ardından ağvanın doğusunda kalan Yeşilçay Deresine doğru yürüdük. Orada daha çok minik evler, balıkçı klübeleri ve tekneleri bulunuyordu. Bu taraf sanki daha çok yerli halka ait gibiydi. Yolda yaşlı bir amca ile karşılaştık, şile hakkında muhabbete dalmışız. Bizi kendi klübesine davet etti ve bize çam ikram etti. Merkezde kendi evi bulunuyormuş ancak dere kenarında kendine küçük bir klübe inşa etmiş. Gündüzleri vaktini burada değerlendiriyormuş. Tek kişinin kalabileceği, derenin üstünde kalan küçük tatlı bir klübeydi. Çayımızı içerken yaşlı amcanın gençliğinde yaşadığı komik hikayeleri dinledik bir yandan da manzaranın keyfini çıkardık.

Artık dönüş yoluna geçebilirdik. Çok keyifli, ailece, doğayla iç içe bir haftasonu geçirmiş olduk. İstanbula yakın ancak bir o kadar şehir trafiğinden sıkılmış insanlar için ilk sırada yer alması gereken bir yer.